Agefi Luxembourg - novembre 2024
Novembre 2024 43 AGEFI Luxembourg Nominations Stéphane Pardini nommé Head of Wealth Management chez Quintet Luxembourg Thomas Klein nommé Group Head of Asset Servicing & Financial Intermediaries Quintet PrivateBank, fondée il ya75ans auGrand- Duché, a annoncé la nomination de Stéphane Par- dini au poste de Head of Wealth Management, Luxembourg.M.PardiniapporteàQuintetLuxem- bourg 25 années d’expérience dans le conseil aux particuliers et aux familles fortunées, dans lemana- gement d’équipes et dans le pilotage de croissance organisationnelle. M. Pardini – qui dépend de Chris Allen, Group CEO de Quintet – a été récemment Managing Di- rector chez J. Safra Sarasin (Luxembourg) et de sa succursale française qu’il a contribuée à mettre en place. Il a auparavant travaillé pendant près de 20 années chez Edmond de Rothschild, où il a occupé le poste de Deputy CEO d’Edmond de Rothschild (Europe),baséauLuxembourg.Denationalitéfran- çaise, M. Pardini a commencé sa carrière chez EY puis chez UBS. Il est titulaire d’un diplôme en comptabilité et gestion financière de l’École dema- nagement de Grenoble puis a obtenu un de troi- sième cycle enmanagement (HECEntrepreneurs). Parallèlement, Quintet a annoncé la nomination de ThomasKleinaupostedeGroupHeadofAssetSer- vicing & Financial Intermediaries. Dans ses nou- velles fonctions, qui englobent des responsabilités à traversl’EuropeetleRoyaume-Uni,ildépendraéga- lement de M. Allen. M. Klein a rejoint Quintet en 2021 pour diriger les activités d’Asset Servicing ba- sées au Luxembourg. Plus récemment, il a assumé la responsabilité intérimaire des activités deWealth Management deQuintet Luxembourg. De nationalité allemande, Monsieur Klein a pour- suivi ses études à la Frankfurt School of Finance et à l’université de Trèves. Auparavant, il a occupé les postesdeHeadof ServiceDelivery,Asset Servicing, et de membre du Executive Business Committee chezUBSLuxembourg. Plus tôt dans sa carrière, il a été Chief Risk Officer chez UBS Luxembourg, avec des responsabilités s’étendant à l’ensemble des suc- cursales européennes. Il a débuté sa carrière en tant que banquier privé. *** Alexandre Dias joins the ABBL as Sustainable FinanceAdviser Alexandre joined the LuxembourgBankers’Asso- ciation inNovember 2024 as a Sustainable Finance Adviser. Hewill focus on sustainable finance reg- ulation and advocacy. Alexandre: “I am delighted to join the ABBL and to support the advancement of sustainable finance across banks and bankers. As a Sustainable Fi- nanceAdviser, I amconvinced that sustainable fi- nance is essential to financial stability. Joining the ABBL is an exciting opportunity to contribute to a new era in finance.” Alexandrebeganhis career inLuxembourg in2015. He previouslyworked at KPMG, Deloitte, andAu- rexia,gainingnineyearsofexperienceinthebanking sector.Since2019,hehasbeenfullydedicatedtosus- tainable finance and regulatorymatters. Alexandre studied economics and finance at the University of Paris 1 Panthéon-Sorbonne. Source: ABBL *** ZEDRA appoints Peter Brown as ManagingDirector to leadLuxembourg operations anddrive growth ZEDRA,aglobalspecialistinActiveWealth,Corpo- rate &Global Expansion, Fund Solutions and Pen- sions & Incentives announce the appointment of Peter Brown as Managing Director of its Luxem- bourg office. With over 30 years’ experience in the financialservicessector,PeterwilloverseeZEDRA’s Luxembourg operations and the local team of ex- perts to unlock new opportunities for the firm’s funds, corporate, andprivate clients. Working closely with Wim Ritz, ZEDRA’s Global Head of Funds, Peter brings an exceptional track record of leadership and strategic growth to ZEDRA, having held key senior roles in fund and corporate services, leveraged finance and institu- tional banking.Hewill enhance thedeliveryof end- to-endservicestoalternativefundmanagers,driving significant business growth and enhancing service delivery in Luxembourg. BeforejoiningZEDRA,Peterspentthelastfouryears with a market-leading fund and corporate services providerfocusingoninstitutionally-backedalterna- tive fund managers in Luxembourg. Peter was re- sponsible fordrivingsignificant growth, improving colleagueengagement,andenhancingservicedeliv- ery. Prior to this, heheldseniorpositions inbanking where he led teams across theUKandEurope pro- vidingstructuredlending,cashmanagement,capital markets and depositary services to leading institu- tional clients. Peter is committed to supporting the sustainabledevelopment of theLuxembourg funds industry, and helping others engage in the local community. He continues to serve as a Council Member for the British Chamber of Commerce in Luxembourg, fostering business collaboration be- tween theUKandLuxembourg. *** CMS Luxembourg renews its Management Board and announces newManaging Partner International lawfirmCMS announce the appoint- ment of Vivian Walry as Managing Partner of its Luxembourg office, alongwith the appointment of AurélienHollard to theManagement Board. AfoundingpartnerofCMSinLuxembourg,Vivian has played a pivotal role in the development of the firm,notablyleadingthebanking&financepractice forthepast13yearsandservingonthemanagement boardsinceJanuary2023.Inhisnewrole,Vivianwill coordinate the firm’s operations and bring strategic vision to strengthen the firm’s continued growth and innovation. Vivian succeeds Frédéric, whose termasManagingPartner sawthefirmgrowexpo- nentially, establishing it as one of the 10 largest law firms in Luxembourg. Frédéricwill remain actively involved in shaping the firm’s future, notably inhis role as head of the tax practice. Looking ahead, the firm’s leadership will continue undertheguidanceoftheManagementBoard.Since itsimplementationatthebeginningof2023,thiscol- lectiveleadershipmodelhasprovenhighlyeffective, fostering enhanced collaboration and drawing in- sightsfromacrossthefirmtocreateamoreinclusive anddynamic decision-making environment. The board now includesManaging Partner, Vivian Walry, Renaud Dupont, and newly appointed member,AurélienHollard.Withhisextensiveexpe- rienceasheadofourinvestmentfundspractice,Au- rélien brings both deep expertise and a fresh perspective that will be invaluable in helping shape the firm’s future. *** Gilio Fonck élu nouveau président du Conseild’Administrationde lux-Airport Lors de la réunion du Conseil d’Administration de lux-Airport,GilioFonckaétéélunouveauprésident duConseil d’Administration à l’unanimité. GilioFonckestpremierconseillerdegouvernement au ministère de la Mobilité et des Travaux Publics depuis septembre 2024. Il est responsable de la di- rection générale «Affaires générales, transport aé- rien, stratégie et innovation». Gilio Fonck succède ainsiàFélicieWeyckerquiseretireduConseild’Ad- ministrationpour relever denouveauxdéfis. Félicie WeyckerétaitmembreduConseild’Administration delux-Airportdepuis2012etprésidentdepuis2023. lux-AirportremercieFélicieWeyckerpources12an- nées de confiance partagée et de collaboration riche et constructive. *** Pierre Gromada nommé directeur et gérant de Hays Luxembourg Hays Luxembourg annonce la nomination de PierreGromada aupostededirecteur et gérant des activités Hays Luxembourg et Hays Travail Tem- poraire Luxembourg. Ancien dirigeant du bureau au Luxembourg, Pierre Gromada, qui avait pris d’autres fonctions au sein du groupe entre temps, reprend la direc- tion du bureau Hays Luxembourg 3 ans après. ChezHays depuis 2012, Pierre a gravi les échelons les uns après les autres. Responsable du lancement de la branche conseil de 2012 à 2015, il s’est ensuite vu confier tour à tour la direction du cabinet de recrutement (2016) et de l’agenced’intérim(2017),avantdeprendrelatêtede l’entreprise auLuxembourg (2018). Entre 2021 et 2024, Pierre a également codirigé un projetd’investissementdeplusieursmillionsd’euros pour Hays France & Luxembourg. Passionné par l’entrepreneuriat, Pierre est également, en parallèle de ses responsabilités chezHays, investi dans l’éco- nomieluxembourgeoise,oùilaccompagneetcoache plusieurs start-ups dans leurs stratégies de crois- sance et de levée de fonds. Samission est de renfor- cer la position de leader du cabinet et renouer avec unecroissanceàdeuxchiffresdansleGrand-Duché. Présent sur lemarchédepuis près de 20 ans, le cabi- net compte aujourd’hui 45 salariés à son siège, situé quartier Gare Centrale, et a célébré en septembre 2024 le capdes 300 consultants externes enmission. ONEgroupsolutionswelcomesRichard Long to its esteemedpanel ofDirectors ONEgroupsolutionsannouncetheappointmentof Richard Long, a seasoned executive with a distin- guished career at HSBC, to its panel of experienced directors. Richard brings a wealth of expertise in global fund operations and governance, most re- cently serving as the Director, Conducting Officer, andHead of Global Funds Operations at HSBC In- vestment Funds (Luxembourg) S.A. With over 38 years of experience in the investment management industry, Richard has been pivotal in overseeing an impressive portfolio of Luxembourg and Irish UCITS and AIF-domiciled funds, valued at overUSD190billion.His extensiveknowledgeof product management and regulatory affairs, cou- pled with his hands-on experience in managing complex operational frameworks, positions him uniquely tocontribute toONE’s strategic initiatives. Throughout his career at HSBC, Richard heldmul- tiple mandates and actively contributed to gover- nance frameworks, chaired the local management committee, and was a senior contact for Luxem- bourg and Irish regulators. He played a crucial role in negotiating commercial terms and ensuring that service level agreementswere consistentlymet. His participation in theHIFLAIFValuation and Invest- mentOversightCommitteesfurtherunderscoreshis capability in steering fund performance and valua- tion processes. As ONE continues to expand its leadership in the asset &wealth management sector, the addition of Richard to its panel of directors reinforces its dedi- cation tomaintaining the highest standards of gov- ernance, innovation, and client service. *** Akkerman and Wedlich add further strength to Amicorp Fund Services in Luxembourg Amicorp FS (UK) Plc, the international specialist fund services group, has announced it has ex- panded its Luxembourg teamwith two additional senior hires. Paul Akkerman andAlexanderWedlich have been appointed byAmicorp to add further weight to the salesteamtogrowthebusinessinLuxembourgand across the region. Their appointments followthat of Clive Short who joined the team inAugust. Akker- manpreviouslyheldseniorpositionsatTMFGroup andIntertrust,wherehesupportedmanagersacross the fund lifecycle, particularly pan European PERE funds. Wedlich joins fromApex Group, where he wasHeadof BusinessDevelopment for RealAssets inContinental Europe. Priortothat,hesetupandheadedthedevelopment of the AssetMetrix GmbH branch in Luxembourg, and held various senior positions at Credit Suisse, RBC Investor & Treasury Services, CACEIS Bank Luxembourg SA, Clearstream Banking SA – Deutsche BoerseGroup andBNYMellon. *** Sasha Baillie nommée Maréchale de la Cour Sur proposition de L.A.R. le Grand-Duc et le Lieu- tenant Représentant, le Conseil de gouvernement a entériné la nomination de Sasha Baillie en tant que prochaineMaréchaledelaCour.MadameBaillieen- tamera son mandat à partir du 1 er mars 2025. D’ici là,leMaréchaldelaCour,PaulDühr,etSashaBaillie, CEOdeLuxinnovationresterontpleinementinvestis de leursmandats actuels. Source : Maréchalat de la Cour *** Prof. Ralf Seppelt nommé directeur au nouveau Centre for Socio- Environmen-tal Systems L’Université du Luxembourg annonce la nomina- tion de Prof. Ralf Seppelt en tant que directeur de son nouveau centre interdisciplinaire des systèmes socio-environnementaux, à compter du 1 er mars 2025. Cette nomination stratégique a été confirmée par leConseil de gouvernance, suite à une proposi- tion du recteur lors de sa récente session plénière. Le Luxembourg Centre for Socio-Environmental Systems – LCSES est une initiative phare de l’ac- tuel plan quadriennal de l’Université. Il se concen- tre sur les défis écologiques, environnementaux et de durabilité. Prof. Ralf Seppelt, né en 1969 à Braunschweig, en Allemagne, est unmathématicien réputé de l’Uni- versité de technologie de Clausthal, en Alle- magne. Il a orienté ses recherches vers les sciences de l’environnement pendant son doctorat à l’Uni- versité technique de Brunswick, en Allemagne. Ayant publié plus de 150 articles scientifiques et ayant servi d’expert pour la Plateforme intergou- vernementale scientifique et politique sur la bio- diversité et les services écosystémiques (IPBES), il est mondialement reconnu pour ses travaux en sciences de l’environnement, en biodiversité et en systèmes socio-écologiques. Il dirige actuellement l’unité de recherche ‘Écosys- tèmes du futur’ au Helmholtz Centre for Environ- mental Research – UFZ à Leipzig, enAllemagne, et supervise une équipe de 100 chercheurs. *** Nouvelle compositiondu conseil d’arbi- tragedeLuxembourgArbitrationCenter Les nouveaux membres du Conseil d’arbitrage du LuxembourgArbitrationCentersesontréunisdans les locaux de laChambre de Commerce. La nouvelle composition est la suivante : -FrankKrings,présidentduComiténationalluxem- bourgeois de la Chambre de Commerce internatio- nale (CCI) - président duConseil d’arbitrage - Carlo Thelen, directeur général de la Chambre de Commerce -MeAlbertMoro, bâtonnier de l’OrdredesAvocats de Luxembourg - Me Elisabeth Omes, représentante luxembour- geoise à laCour d’arbitrage de laCCI -MmeLaurenceDemelenne,présidenteduConseil de l’Institut des Réviseurs d’Entreprises. Cette rencontre marque le début d’une nouvelle phase pour le développement de l’arbitrage au Luxembourg. LaChambre deCommerce remercie tous lesmem- bres du Conseil pour leur engagement et leur vo- lontédecontribueràfaireduLuxembourguneplace d’arbitrage de référence. Source : Chambre de Commerce *** Vistra appoints San-Marie Greeff as Executive Service Management Lead for Funds Vistra, a leading provider of essential business ser- vicesthathelporganisationstoinvestandgroweffi- ciently and compliantly across the world, is proud to announce the appointment of San-Marie Greeff as Executive ServiceManagement Lead for Funds. Based inLuxembourg, San-Marie’s prioritywill be to provide tailored, client-centric solutions to Vis- tra’s global fund clients while enhancing the de- livery of fund services. This is a newrole designed to ensure client satisfaction with cross-border op- erational delivery models and will be a key addi- tion to the global Funds service team. This role forms part of a dedicated new service manage- ment and delivery oversight structure that Vistra is building, demonstrating its commitment to putting clients’ needs at the forefront of everything it does. San-Marie’s appointmentwill helpprovide seamless cross-border solutions and a frictionless experience for clients inLuxembourg andbeyond. San-MarieGreeffbrings over 25 years of extensive experience in the financial services sector, having held several leadership positions. Most recently, shewas the CountryHead for Sanne Group (sub- sequently acquired by the Apex Group) in Lux- embourg. *** NominationdeGrégoryLindanauposte dedirecteur général deDigora, filialedu Groupe POSTLuxembourg Le Groupe POST Luxembourg a annoncé le 15 oc- tobre 2024 la nomination, avec effet immédiat, de GrégoryLindanaupostededirecteurgénéraldeDi- gora by DEEP, entreprise de services numériques spécialisée dans la gestiondes données et des infra- structures IT. Digora est présente en France, au Luxembourg et auMaroc. GrégoryLindanapporteavecluiplusde25ansd’ex- périencedanslessociétésdeservicesetdansl’IT.Ila occupé des postes stratégiques au sein de grandes entreprises internationales telles qu’IBM, CGI et Thales,oùilaexercédesfonctionscommerciales,de direction et de consulting, tant en région parisienne qu’en province. Son parcours témoigne de sa capa- citéàdirigerdeséquipespluridisciplinairesetàcoor- donner des opérations à l’échelle nationale et internationale, notamment en pilotant les activités commerciales dans les pays du nordouest de l’Afrique pour l’activitéHRAccess chez IBM. Cette nomination fait suite à l’augmentation de la participation du Groupe POST Luxembourg dans le capital de Digora, qui est passée de 66% à 100%. Par ailleurs, la gouvernance de l’entreprise a été ré- visée, avec notamment la nomination de Sébastien Genesca, en tant que président du Conseil d’admi- nistration de Digora. Sébastien Genesca est égale- ment membre du comité de direction de DEEP et CEOde EBRC.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy Nzk5MDI=